Cierpliwie czekając na efekty marketingu w sieci

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest1Share on Reddit0Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0

czekajac-na-efekty-marketingu-w-sieciJeżeli zdecydujemy się na to, aby naszą stronę www poddać procesowi pozycjonowania najczęściej interesują nas dwie rzeczy. Po pierwsze koszty, a po drugie czas oczekiwania na efekty. W obu przypadkach odpowiedź uzależniona jest od wielu czynników.

O ile w przypadku kosztorysu, można dostać go dość  szybko przygotować, o tyle na efekty pozycjonowania trzeba będzie trochę poczekać. Tak naprawdę wszystko zależy od tego, czy fraza dotycząca naszej witryny jest popularna, a tym samym konkurencyjna.

Bardzo łatwo jest sobie wyobrazić popularną frazę oraz kilka lub kilkanaście firm, które zajmują się jej pozycjonowaniem. Dlatego też najłatwiej, a tym samym najszybciej pozycjonuje się frazy, które nie są zbyt popularne.

Okres oczekiwania na efekty najczęściej firmy pozycjonujące strony określają przedziałem od 1 do 6 miesięcy. Jest to dość szeroki zakres, a większość fraz można wypozycjonować w przeciągu kilku tygodni.

Dużo oczywiście również zależy od naszych oczekiwań co do finałowego efektu. Oczywiste jest to, że w przypadku bardzo popularnej frazy, nasza strona nie znajdzie się w pierwszej trójce efektów wyszukiwania, w przeciągu kilku tygodni. Co wcale nie znaczy, że jest to niemożliwe. Jeżeli zależy nam na długotrwałych efektach, należy uzbroić się w cierpliwość.

Pozycjonowanie jest inwestycją

Mając świadomość tego, że nasza strona bez odpowiedniego wsparcia zginie wśród ogromnej ilości podobnych stron, zaczniemy zastanawiać się nad pozycjonowaniem strony www. Kluczowym zagadnieniem będzie oczywiście cena całego procesu pozycjonowania oraz jego skuteczność.

Koszt pozycjonowania zawsze będzie kwestią zmienną oraz uzależnioną od wielu czynników, dlatego zawsze należy skonsultować się z profesjonalną firmą, która będzie w stanie przedstawić nam teoretyczny cennik usług, które będą potrzebne do wypozycjonowania naszych fraz kluczowych. Na pewno bardzo istotny dla kosztów pozycjonowania będzie wiek strony oraz domeny, na której znajduje się nasza strona.

Równie ważne będą nasze oczekiwania wobec możliwych do osiągnięcia wyników. Nie bez znaczenia będą również kwestie techniczne, które związane są z budową naszej witryny. Niektóre z nich mogą wymagać dodatkowych modyfikacji jeszcze przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania. Jednak chyba najważniejszym czynnikiem będzie rodzaj fraz, które objęte zostaną pozycjonowaniem. Nie warto wybierać ofert, które może kuszą nas atrakcyjną ceną, ale nie będą w stanie spełnić naszych oczekiwań. Niestety Internet przepełniony jest propozycjami pozycjonowania, które niestety mają na celu tylko szybki, nie do końca uczciwy zarobek. Dlatego też pozycjonowanie należy traktować jako ważną inwestycję, która będzie z czasem przynosić wymierne korzyści.

Źródło: Agencja SEO Quality Factor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.