Jak dbać o oczy?

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Share on Reddit0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0

dsc_3227-1024x684-1Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważnym zmysłem jest wzrok. Jednak zazwyczaj zaczynamy dbać o oczy dopiero wtedy, kiedy zaczynają się problemy. Osoby cierpiące na wady i choroby wzroku rzeczywiście powinny szczególnie zadbać o higienę oczu, ale zgodnie z myślą, że lepiej zapobiegać niż leczyć o właściwej pielęgnacji oczu powinien pamiętać każdy.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważnym zmysłem jest wzrok. Jednak zazwyczaj zaczynamy dbać o oczy dopiero wtedy, kiedy zaczynają się problemy. Osoby cierpiące na wady i choroby wzroku rzeczywiście powinny szczególnie zadbać o higienę oczu, ale zgodnie z myślą, że lepiej zapobiegać niż leczyć o właściwej pielęgnacji oczu powinien pamiętać każdy.

  1. Dieta – każdy z nas pamięta pewnie ze szkoły, że dbać o nasz narząd wzroku pomaga witamina A. Zawierają ją warzywa: marchew, bataty, jarmuż, brokuły, pomidory, dynie, szpinak, ale także mleko masło i jaja. Inne sprzyjające oczom substancje to kwasy omega-3, luteina, cynk witaminy C i E, więc warto wzbogacić dietę także o ryby, orzechy i pieczywo pełnoziarniste.
  2. Sen – w trakcie snu regeneruje się cały nasz organizm, oczy także. Koniecznym minimum jest 5 godzin snu na dobę, ale jego optymalna długość to 7-9 godzin dla dorosłych i 10-11 godzin dla dzieci. Przy jego niedoborze mogą pojawiać się skurcze powiek i suchość oczu. Natomiast kiedy się wyśpimy spojrzenie jest świeże, a pod oczami nie tworzą się sińce.
  3. Światło – pamiętaj, aby zawsze czytać przy zapalonym świetle. Jego niedostatek może spowodować, że wzrok się pogorszy, ale szkodzi mu także zbyt mocne światło. W słoneczne dni należy pamiętać o okularach przeciwsłonecznych, aby zapobiec uszkodzeniu siatkówki.
  4. Ekrany – chyba każdy słyszał, że światło emitowane przez ekrany jest szkodliwe dla naszych oczu. Warto więc czasem oderwać wzrok od ekranu, chwilę pomrugać i popatrzeć w dal – dzięki temu oczy odpoczną. Dobrze jest robić kilkuminutowe przerwy od pracy przy komputerze. Jeśli oczy są zaczerwienione i pieką należy zastosować krople nawilżające.
  5. Wada wzroku – badania pokazują, że brak korekcji lub za słaba korekcja krótkowzroczności przyczynia się do pogłębienia wady.
  6. Masaż – czy wiesz, że oczy też powinny być masowane? Masaż powiek wykonywany delikatnymi, okrężnymi ruchami 3 razy w tygodniu może polepszyć kondycję oczu.
  7. Kompresy – przy podrażnieniach i obrzękach oczu warto zastosować wyciąg ze świetlika lekarskiego, rumianku, szałwii lekarskiej czy nagietka.
  8. Badania – nie unikaj lekarzy! Czy wiesz, że powinieneś odwiedzać okulistę raz do roku, nawet, jeśli nie masz wady wzroku? Badania wzroku pomagają nie tylko w rozpoznaniu jego wad, ale także chorób oczu czy nawet chorób ogólnych.

Zadbaj o swoje oczy! Dzięki wprowadzeniu w życie tych kilku prostych zasad zapobiegniesz chorobom oczu i rozwojowi wad wzroku. Na badania wzroku zapraszamy do jednego z salonów optycznych Polus https://polusoptyk.pl . Nasi specjaliści chętnie odpowiedzą na pytania i udzielą rad!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.