Optymalizacja wpisów pod kątem SEO

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest1Share on Reddit0Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0

Dzisiaj, gdy za ogromną część ruchu w Sieci odpowiadają różne wyszukiwarki, wszystkie wpisy na blogu powinne być zoptymalizowane pod kątem SEO w celu uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Wiadmomy jest, że aby ściągać ruch z wyszukiwarki wpisy powinne nie tylko posiadać unikalne treści, ale również być użyteczne, a ich forma nie musi utrudniać im zdobycia popularności.

s1

Ale również trzeba pamiętać, że jest to istotne w przypadku blogów biznesowych. Osobiste strony, które posiadają informacji, które zainteresują wyłącznie Twoich przyjaciół lub bliskich, nie musi mieć zoptymalizowanych artykułów.

Zadaniem blogów biznesowych jest gromadzenie czytelników, zachęcanie ich do czytania informacji i powrotu przez jakiś czas. Aby użytkownicy po pierwszej wizycie na stronę zaczęli czytać kolejne artykuły, powinny znaleźć bloga po raz pierwszy, prawda? Dlatego warto aby zoptymalizować najlepsze wpisy pod kątem pojawiania się na pierwszej stronie wyszukiwarek.

Ważne jest również rozumieć, że w tym wpisie nie chodzi o optymalizowanie bloga na Blogspot, WordPress lub strony na Joomla pod kątem SEO, a wyłącznie o zoptymalizowanie pojedynczych artykułów.

Więc, na co warto zwrócić uwagę podczas optymalizowania wpisów?

Tytuł i adres URL
Jest to pierwszy element wpisu, który widzi użytkownik, więc ma on charakter absolutnie kluczowy. W dodatku jest on najważniejszym fragmentem podglądu zawartości strony w wynikach wyszukiwania. Więc, aby stać się skutecznym tytuł powinien posiadać frazę, która ma Ci ściągać ruch na ten wpis (dodatkowo można wpisać do niego jakąś CTA-frazę). Nie powinien również mieć więcej, jak 70 znaków.
Co do bezpośredniego odnośnika do strony artykułu – warto aby maksymalnie go uprościć i dodać frazę kluczową.

Treść i meta description
Aby artykuł miał wyskoie pozycję w wynikach wyszukiwania, jego fraza kluczowa powinna kliku raz pojawić się w jego treści: w pierwszym akapicie, śródtytułach i itd. I oczywiście, że meta opis strony z artykułem powinien również posiadać tą frazę.

Linki
Jeśli chciałbyś aby wpis pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkretną frazę, dobrze byłoby, gdyby miał odnośniki z innych podstron, a oraz niezależnych zewnętrznych witryn.

s2

Zdjęcia
Tutaj warto korzystać z wyrazu, że jeśli zdjęcie jest przydatne do artykułu, to lepiej go mieć, niż nie mieć. Jeśli nie masz własnych, samodzielnie wykonanych zdjęć – wykorzystaj obrazki na zasadach prawa cytatu. Ale nie zapominaj, że nazwa pliku zdjęcia, oraz alt-opis muszą zawierać frazę, pod kątem której optymalizujesz wpis (np. jeśli piszesz na temat gotowych rozwiązań do tworzenia stron – dodaj frazę “szablony HTML” itd.).
Nawiasem mówiąc, można znaleźć wiele szablonów tutaj: https://www.templatemonster.com/pl/type/szablony-internetowe/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.