Różnice między telefonią VoIP a analogową

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Share on Reddit0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0

phone-1074238_640Stacjonarna telefonia analogowa stopniowo odchodzi w zapomnienie, ustępując miejsca telefonii VoIP i GSM. Dlaczego? Telefonia analogowa stanowi najprostszą metodę prowadzenia połączeń telefonicznych. Warto wskazać jej podstawowe plusy i minusy.

Wśród najistotniejszych wad telefonii analogowej należy wymienić:

  • do poprawnego działania technologii opartej na PBX niezbędne są sieci elektryczne i linie telefoniczne;
  • wysokie ceny rozmów;
  • uzależnienie od wielkich operatorów telekomunikacyjnych;
  • przymus płacenia abonamentu niezależnie od tego, czy w danym miesiącu zrobiliśmy użytek z telefonii analogowej, czy też nie;
  • konieczność uiszczania opłaty za używanie linii telefonicznej;
  • starzejące się rozwiązanie.

 

Zalety tradycyjnej technologii analogowej to przede wszystkim:

  • osobna infrastruktura: teoretycznie, jest niezawodna. Telefony stacjonarne nie wymagają dodatkowego zasilania, a linie telefoniczne wykorzystywane są tylko do rozmów głosowych, dlatego na ich jakość nie wpływa wykorzystanie innych usług;
  • prostota użytkowania.

 

Telefonia VoIP – technologia przyszłości

Technologia VoIP (skrót od angielskiego terminu ‚Voice over Internet Protocol’) w ostatnich latach zawładnęła rynkiem telekomunikacyjnym w Polsce. Za wyborem zarówno tysięcy drobnych przedsiębiorców, jak i dyrektorów dużych firm przemawiają jej liczne funkcjonalności. Jednak technologia ta, jak każda, posiada również pewne niedogodności. Oto najważniejsze z nich.

 

Podstawowe wady tego rozwiązania:

  • telefonia VoIP wykorzystuje tę samą infrastrukturę co inne usługi internetowe. Ponieważ jednak szerokopasmowy Internet jest powszechny w większości firm, a funkcję QoS mają praktycznie wszystkie routery – nie jest to istotnym problemem. Jeżeli jednak nastąpi przerwa w dostępie do sieci, to ucierpi też telefonia;
  • telefony IP lub bramki VoIP wymagają osobnego źródła zasilania.

 

Najważniejsze zalety VoIP:

  • technologia mniej wymagająca pod względem sprzętowym – do jej działania potrzeba tylko sieci IP;
  • niższe koszty eksploatacji – nie trzeba uiszczać opłaty choćby za korzystanie z linii telefonicznej;
  • większy wpływ na szybkość i sprawność działania sieci VoIP – poprzez dobór odpowiednich urządzeń – takich jak switch czy router;
  • znacznie tańsza od technologii analogowej;
  • łatwiejsza integracja sieci telefonicznej z oprogramowaniem komputerowym;
  • lepsze skalowanie sieci;
  • większa kontrola wydatków – dostęp do rachunków na bieżąco;
  • darmowe połączenia wewnątrz sieci;
  • atrakcyjne stawki na połączenia międzynarodowe – znacznie niższe w porównaniu do stawek oferowanych przez operatorów telefonii analogowej;
  • stawki niezależne od dużych operatorów;
  • zestaw funkcji dodatkowych – takich jak między innymi:

– interaktywne menu IVR;

– telekonferencje;

– kolejkowanie połączeń;

– wirtualny faks.

Użytkownik może stworzyć nowoczesny i w pełni funkcjonalny zestaw telekomunikacyjny. Telefon VoIP stwarza szerokie możliwości, ważne w działalności telemarketingowej, pozwalające m.in. na automatyzację kampanii, a także integrację z CRM i innymi systemami informatycznymi. Rozwiązania VoIP doskonale sprawdzają się również w przypadku placówek bankowych, umożliwiając stworzenie automatycznej infolinii, przekazujących klientom informacje (na przykład na temat salda kont w banku). Kolejnych funkcjonalności telefonia VoIP dostarcza firmom kurierskim, na przykład poprzez infolinię udzielającą wiadomości na temat statusu przesyłek.

Profesjonalną obsługę klienta, a także doradztwo w konfiguracji nowoczesnej telefonii VoIP można uzyskać, wchodząc na stronę fcn.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.