Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę internetową, jeśli działa się tylko lokalnie?
Pozycjonowanie strony internetowej powinno być podstawowym działaniem reklamowym dla każdej firmy. Dlaczego? Ponieważ nie ma lepszego sposobu na pozyskanie nowych klientów, a tym samym zwiększenie zysku.
Niektórzy przedsiębiorcy nadal żyją w błędnym przekonaniu, że firmy, które działają lokalnie nie potrzebują reklamować się w Internecie, ponieważ ich klientami są tylko osoby z okolicy. Trzeba jednak wiedzieć, że również te osoby muszą skądś dowiedzieć się o firmie. Przecież nie zawsze mają okazję ją zauważyć fizycznie na ulicy, a nawet jeśli to zrobią, to szybko o niej zapominają. Natomiast reklamowanie się w Internecie jest sposobem nie tylko na to, by więcej osób usłyszało o firmie, ale również by ją dobrze zapamiętało.
Pozycjonowanie strony internetowej, która przedstawia firmę działającą lokalnie jest istotne z tego względu, że dzisiejsi konsumenci zmienili sposób wybierania firm, z których oferty chcieliby skorzystać. Teraz nie szukają ich w okolicy, a po prostu wpisują w wyszukiwarkę internetową hasło i nazwę miejscowości, a na podstawie otrzymanych wyników dokonują ostatecznego wyboru. Potem pozostaje im tylko udać się bezpośrednio do siedziby firmy lub zamówić przedmiot czy usługę przez telefon albo online, jeśli istnieje taka możliwość. Tutaj trzeba zauważyć, że im dana firma jest wyżej w wynikach wyszukiwania, czyli im jest lepiej wypozycjonowana, tym większa szansa na to, że klient zdecyduje się akurat na nią.
Internet to dla wielu konsumentów również narzędzie do sprawdzania jakości firmy i upewniania się, czy z jej usług warto w ogóle skorzystać. Niektórzy porównują oferty kilku firm siedząc wygodnie w fotelu i właśnie w domu podejmują decyzję o tym, którą ostatecznie wybiorą. Chodzenie od drzwi do drzwi różnych firm, by znaleźć produkt lub usługę, która nas satysfakcjonuje, już dawno przeszło do lamusa.